Τρίτη, 1 Μαρτίου 2011

Επιγράμματα

Μικρός, στα ξένα, δάκρυζα σαν άκουα τ’ όνομά σου.
Μεγάλος,  κλαίω που σε κοιτάζω από κοντά, θεομάνα.
><><><><><><><><><><><><><
Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί,
με μάτι αριστερό το βλέπω. Κι ό,τι
καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί,
οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι.
><><><><><><><><><><><><><
Καλά να μετανιώνω για τα λάθη μου,
να ‘ναι γεμάτο φίδια το καλάθι μου,
ακόμα και για το ‘να το καλό μου
στην πέτρα να χτυπάω το καύκαλό μου;
><><><><><><><><><><><><><
Μεταβυζαντινό
Τρία πράγματα χαλάσασι την Ρωμανίαν όλην:
η πείνα, η αμάθεια και η κενή ελπίδα.
Αλλά και τρία εσώσασι τους άρχοντας Ρωμαίους:
κλοπή, απάτη, προδοσία – και πάλιν προδοσία!
><><><><><><><><><><><><><
Σκλάβοι και προδοσιά, φόνοι και μίση
στ’ αρματολίκι εδώ του πολισμάνου,
και λευτεριά μονάχα στο γαμήσι
είτε από κάτου θες είτε από πάνου.
><><><><><><><><><><><><><
Πότε;
Να μασάει ο χοντρός είναι δουλειά του,
γουργουρίζει η πατρίδα στην κοιλιά του!
Νόμος: ο που προδίνει κι απατά,
 όλο και πιο ψηλότερα πατά!
Και συ Λαέ, με την καμένη ανάσα
πότε θα κόψεις του χοντρού τη μάσα;
><><><><><><><><><><><><><
επιτάφιο
Τα παιδικάτα μου άχαρα, τα νιάτα στερημένα,
πικρή μπουκιά, ξένος παντού κι οχτρός σ’ όλα τα ξένα.
Να φύγω στον αγύριστο ολοζωίς δεν μπόρεσα,
σ’ όλην τη γης απλώθηκα, μα σε δυο πήχες χώρεσα.

Κώστας Βάρναλης




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλῶ γράφετε μὲ ἑλληνικοὺς χαρακτῆρες